VÅRA GARANTIER


SORTGARANTI

Sortgarantin innebär att du som kund alltid ska få en frisk, kvalitativ och sortäkta planta enligt branschens föreskrifter, och gäller för samtliga av våra växtgrupper.

Vid sjukdom eller ohyra så måste du som kund reklamera detta inom 3 dagar från köp. Vid fel sort på växt så har du rätt att reklamera inom 2 år från köp.

Vid reklamation så måste du alltid uppvisa kvitto för ditt köp, antingen genom att besöka butiken eller genom ett tydligt foto på kvittot som mailas till info@systrarnalindskogs.se. Du måste också förklara/ange, samt visa tydlig bild på, vad som anses vara fel på plantan.

Vid bristande sortäkthet så erbjuds du en ny växt av rätt sort, under förutsättning att sorten fortfarande är sortimentaktuell.
Alternativt så erbjuds du att få pengarna tillbaka för felaktig planta.

 

VÄXTGARANTI

Samtliga av våra växter håller en hög standard och följer GRO’s kvalitetsregler för plantskoleväxter. Kvalitetsreglerna innefattar att växterna, vid köptillfället,
är fria från skadedjur och sjukdomar enligt Statens Jordbruksverket föreskrifter (SJVFS 2010:47) och växtskyddslagen.

Växtgarantin omfattar endast vedartade växter, och innebär en garanti på etablering.
Eventuell reklamation ska göras senast 6 månader från köptillfället.

Växtgarantin omfattar inte följande;
– Ettåriga växter.
– Perenner.
– Ej härdiga växter för Sverige.
– Ej härdiga växter för kundens aktuella zon.
– Växter som fått bristfällig plantering och skötsel så som jordmån, placering, planteringsdjup, dränering, vattning, beskärning osv.
– Växter som planterats i krukor eller andra planteringskärl.
– Vinterskador och tjältorka.
– Växter som blivit angripna av vilt, och efter 3 dagar från köp så omfattas inte heller angrepp från skadedjur och sjukdomar.
– Skador som uppstått på växt av kund efter genomfört köp, så som transportskador eller annan oaktsam hantering.
– Vissnesjuka på klematis.
– Buxbom som drabbats av
buxbomssjuka (cylindrocladium buxicola) efter köp.
– Vintergröna växter som planterats efter 30/9.
– Växter som varit prisnedsatta vid köp.

 Vid reklamation så måste du alltid uppvisa kvitto för ditt köp, antingen genom att besöka butiken eller genom ett tydligt foto på kvittot som mailas
till
info@systrarnalindskogs.se. Du måste också förklara/ange, samt visa tydlig bild på, vad som anses vara fel på plantan.

För att växtgarantin ska gälla så får du inte på förhand ta upp växten från planteringsplatsen förrän du har rådgjort med oss.
Hembesök för att göra en rättvis bedömning av plantans hälsoläge och planteringsplats kan förekomma.

Vid godkänd reklamation så erbjuds du pengarna tillbaka för plantan, alternativt ett tillgodokvitto.

 

REKLAMATION AV SNITTBLOMMOR

God kvalitet och precis skötsel av våra snittblommor är mycket viktigt för oss som företag,
och som kund så kan du lita på att vi alltid gör vårt bästa med blommor och alster som lämnar oss.

Vid köp av färska snittblommor från oss så lämnar vi en hållbarhetsgaranti om 3 dagar från köptillfället,
förutsatt att du som kund har skött blommorna enligt rekommendationer från våra florister.

Vid reklamation så måste du alltid uppvisa kvitto för ditt köp, samt medtaga de dåliga blommorna för att vi ska kunna utföra en relevant bedömning.

Vid godkänd reklamation så erbjuds du nya snittblommor för samma värde som den/de dåliga blommorna.
Alternativt så erbjuds du att få pengarna tillbaka för samma värde som den/de dåliga blommorna.

 

ÖPPET KÖP/ÅNGERRÄTT

Växter:
Växter, snittblommor, knölar, lökar, fröer omfattas inte av öppet köp.

Produkter:
Gäller på krukor, inredning, tillbehör och torrvaror under 14 dagar från köp.

Gäller inte produkter med nedsatt pris eller vid köp av presentkort. Du som kund måste alltid uppvisa kvitto för ditt köp,
antingen genom att besöka butiken eller genom ett tydligt foto på kvittot som mailas till info@systrarnalindskogs.se.

Du ska återlämna produkterna i obruten förpackning, i oanvänt skick och med samtliga tillhörande etiketter.

Vid öppet köp så erbjuds du pengarna tillbaka för produkten, alternativt ett tillgodokvitto.

Johanna Lind Bagge - Beauty Box

KONTAKTA OSS!

HANDELSTRÄDGÅRDEN & BLOMSTERSTALLET:
0411-52 48 81

TRÄDGÅRDSDESIGN & TRÄDGÅRDSSERVICE:
INFO@SYSTRARNALINDSKOGS.SE


Tveka inte att höra av dig om du har några frågor kring vårt sortiment, vill beställa buketter eller om det helt enkelt är något annat du undrar över.

När det gäller just Trädgårdsdesign och Trädgårdsservice ser vi helst att ni kontaktar oss via mail. Då vi (Freja och Julia) är ute och jobbar hos kunder om dagarna kan vi ha svårt att prata i telefonen. Så maila oss gärna så återkopplar vi så snart vi har möjlighet.

BESÖKSADRESS

NI HITTAR TILL OSS PÅ ADRESS ÖSTERLENVÄGEN 615, MITTEMELLAN LÖDERUPS KYRKA OCH VALLEBERGA KYRKA.


Det går även utmärkt att ta sig till oss med Buss 577. Närmaste hållplats heter ”Sömmerskehuset” och ligger ca. 100 m från vår gård.

Johanna Lind Bagge - Beauty Box

FÖLJ OSS PÅ SOCIALA MEDIER

HÄR DELAR VI MED OSS AV MASSOR AV TIPS & RÅD, TANKAR & INSPIRATION & INTE MINST NÄR NYHETER TRILLAR IN I VÅR HANDELSTRÄDGÅRD.
MISSA INTE DET!